Skip to content

Dag 24 – tijdschriften en The 100 Things Summer Challenge

10 juli 2013

Op Facebook kwam ik een leuk idee tegen: The 100 Things Summer Challenge. Het idee is als volgt: van juli t/m september doe je op zijn minst 100 producten weg. Eén van de organisatoren doet het nog wat extremer: hij wil aan het eind van de zomer nog maar 100 producten over hebben. Ik twijfel nog of ik serieus ga meedoen, maar het is in elk geval een mooie uitdaging! En met een aanstaande verhuizing is het niet verkeerd nog eens goed te kijken naar wat ik echt nog wil bewaren en wat niet…

Uitgangspunten:

  • ontdoe jezelf van 100 dingen van juli t/m september
  • spullen zijn alles behalve:
    • keukengerei (potten, pannen, messen en vorken etc.)*
    • brieven, papier en foto’s
    • pennen en potloden*
    • ondergoed en sokken*
    • dagelijkse essentiële dingen zoals wasmiddel, tandpasta en etenswaren
  • als je iets koopt of krijgt, sta je weer op +1 en moet je dus ook weer iets anders wegdoen om op de -100 te komen.

*Ik ga zelf pannen en pennen e.d. wel meetellen en ondergoed en sokken vermoedelijk ook. Ik vind het ieders eigen keus om te kiezen wat wel en niet meetelt 🙂

Als ik toch aan het opruimen ben voor mijn project “Opgeruimd Staat Netjes” kan ik gelijk meedoen met deze 100 Things Summer Challenge.

Ik begin gelijk met tellen. Eens kijken hoe ver ik kom deze zomer!

foto 2-40

De Flying Dutchman van KLM krijg ik tegenwoordig 2x, een keer als Flying Blue member en keer als BlueBiz-member. Dat moet ik opzeggen! Eentje was dus gelijk al bij het oud papier beland, de ander heb ik even doorgebladerd, ik heb wat dingen gescand die ik nog wil bewaren en hup, die kan ook bij het oud papier 🙂

De Bloedverwant van Sanquin krijg ik omdat ik bloeddonor ben en vaak staan er mooie verhalen/ervaringen in. Snel even doorgebladerd en hier en daar wat gelezen en ook deze kan weg.

De flyers zijn voor de jongerenreizen die ik organiseer voor YMCA Exchange. De reizen voor deze zomer zijn vol en kunnen niet meer geboekt worden. Ze vertrekken over een paar weken al. De flyers kunnen dus weg.

Nou, dat zijn dan toch al mooi 3 dingen. Ik sta op -3!

Doe je ook mee? Het is leuk als je in de Facebook-groep je ervaringen deelt.

From → Blog

Geef een reactie

