Skip to content

Dag 23 – Jaarboeken Vrede & Veiligheid de deur uit

3 juli 2013

Binnenkort ga ik verhuizen en dat maakt het een stuk makkelijker om dingen weg te doen. Ik kan wat makkelijker denken: ga ik dit écht nog gebruiken of lezen?

Tijdens mijn studie Cultuur- en Godsdienstpsychologie in Nijmegen heb ik een aantal vakken gevolgd bij het Centrum voor Internationaal Conflict – Analyse & Management (CICAM). Hun kleine bibliotheek raakte te vol en er werden dus heel wat boeken weg gedaan. Studenten mochten lekker grasduinen en boeken mee naar huis nemen. Een boekenhemel! 🙂

Maar ja, jaarboeken uit de jaren ’90 en de ’00, ga ik die echt nog lezen? Vanuit historisch oogpunt hebben deze boeken niet mijn interesse en voor analyses van conflicten en beleid lees ik liever recentere artikelen. Kortom: ze nemen veel ruimte in en ze kunnen beter de deur uit. Misschien maak ik er iemand anders blij mee?

Ik heb ze op verschillende weggeefgroepen op internet gezet. Mocht je ze hier zien staan en interesse hebben, laat het me weten, je mag ze gratis komen halen!

Het gaat om de volgende boeken:

“Jaarboeken Vrede & Veiligheid” van de volgende jaren:

1990
1991
1992
1995 (2x)
1996
1997
2000
2002
2005

“Vrede en Veiligheid, tijdschrift voor internationale vraagstukken”:

jaargang 29, nummer 4 (2000)
jaargang 30, nummer 1 (2001)
jaargang 30, nummer 2 (2001)
jaargang 30, nummer 3 (2001)
jaargang 30, nummer 4 (2001)
jaargang 31, nummer 1 (2002)

From → Blog

Geef een reactie

